Basylymdy shyǵarǵan memleket:Fransıa
Janr:Қоғамдық саяси әдебиет (басқа) (SPL)
Katalog:Kіtaptar
Nátejeler:
1-10 ız 100
кітап
LANOVE DE, F.
La Sibérie d'après les voyageurs les plus récents / Lanove de, F. . – nouvelle edition .. – Paris : Librairie de L. Hachette et C., 1868. - 433 p., ill.;+ carte . . . – [s.c.] – не указан (в пер.) : 20 tg.
ÁOJ:
910.4(571.1/.5)
Sórmelіk múqam:
Л 2013/41913
Taqyrypty aıdarlar
- Le voyage à la Sibérie
Ańdatpa
On trouve les peuples turcophones de l'Altaï et des régions voisines : Touvas, Altaï-Kizi, Khakasses notamment. Ce sont les derniers habitants du foyer originel de toutes les peuplades turques qui partirent à la conquête d'immenses territoires asiatiques, européens et africains
Kіlt sózder
les voyageurs, les nations du nord
кітап
France / ... – Paris : La Documentation Francaise, 2008. - 155 p., ill.; . . – 978-2-11-006941-2 : 200 tg.
ÁOJ:
908(44)
Sórmelіk múqam:
Л 2013/40639
Taqyrypty aıdarlar
- L'etude approfondie de la France
Ańdatpa
Plusieurs themes sont aussi abordes: le territoire, l'histoire, le vie politique, les mutations de la societe, la place de la France dans le monde, l'economie, la culture,les medias, la recherche ou le systeme educatif
Kіlt sózder
l'histore de la France, le territoire de la France, la societe en France, l'economie en France, la France d'aujourd'hui
кітап
CARRIZO, L.
Information tools for the preparation and monitoring of education plans / Carrizo, L. Sauvageot, C., Bella, N. . – 1st edition .. – Paris : UNESCO, 2003. - 121 p., book;– (Education policies and strategies. ; 5 . . : 180 tg.
Sórmelіk múqam:
Р 2010/3157
Ańdatpa
The preparation of any plan is a complex and delicate exercise. Like any therapy, a plan should be based on a precise and exast diagnosis if it is to be effective.
Kіlt sózder
Management and administration, education system, material resources., administrative organization, collected and assembled, efficient EMIS, EMIS modules, UNESCO EMIS Builder software
кітап
EDGAR W.JENKINS
Guidelines for Policy-making in Secondary School Science and Technology Education / Edgar W.Jenkins . – 1 st edition .. – Unesco : Unaited Nations, 2003. - 56 p, book; . . – [n.i.] : 60 tg
Sórmelіk múqam:
У 2010/5197
Ańdatpa
The policy guidelines presented in this document seek to identify and, where possible, evaluate policy options relating to secondary school science and technology education.
Kіlt sózder
Specifying the goals: science; Specifying the goals:technology; Curriculum materials; Teaching methods; School science and technology and gender; The initial training of teachers; Induction and professional development of teachers; Assessing and monitoring student's progress;
кітап
35 С/5 Rev. ; Организация Объединенных Наций по вопросам образования, науки и культуры- [Париж] : [Б. и.] , 2009.– [Б. т.] . – не указан Т. 1 . Проекты резолюций 2010-2011 гг. : пересмотренный вариант– 82 с. : 150 тг.
ÁOJ:
341.123(ООН)"2010/2011"
Sórmelіk múqam:
У 2012/7040
Taqyrypty aıdarlar
- Организация Объединенных Наций (ООН). 2010/2011 гг.
Ańdatpa
Проект документа 35 С/5 Rev. полностью согласован с направлением и акцентами политики, предусмотренной в Среднесрочной стратегии на 2008-2013 гг. Документ полностью соответствует также более широким целям и конкретным задачам международного сообщества и системы ЮНЕСКО, определенным в согласованных на международном уровне целях в области развития
Kіlt sózder
целевые программы ЮНЕСКО, экономика образования, Статистический институт ЮНЕСКО, 35 С/5 Rev., сохранение живого наследия, сохранение материального наследия, проекты резолюций
кітап
35 С/5 Rev. ; Организация Объединенных Наций по вопросам образования, науки и культуры- [Париж] : [Б. и.] , 2009.– [Б. т.] . – не указан Т. 2 . Проект программы и бюджета 2010-2011 гг. : пересмотренный вариант– 249 с. : 150 тг.
ÁOJ:
341.123(004)"2010/2011"
Sórmelіk múqam:
/
Taqyrypty aıdarlar
- Организация Объединенных Наций. 2010-2011 гг.
Ańdatpa
Два главных изменения касаются включения отдельных проектов резолюций по каждому из шести институтов ЮНЕСКО в области образования. Включение этих шести проектов резолюций в том 1 документа 35 С/5 Rev. будет способствовать обсуждению соответствующих вопросов Генеральной конференцией. Второе изменение затрагивает пункт 01022 тома 2 документа 35 С/5, касающегося Института ЮНЕСКО по обучению на протяжении всей жизни и его роли в координации Инициативы по распространению грамотности в целях расширения прав и возможностей
Kіlt sózder
экономика образования, целевые программы ЮНЕСКО, программа культурного наследия, обмен знаниями, сохранение живого наследия, 35 С/5 Rev.
кітап
10 years of the L Oreal-UNESCO Awards / ... – no place : United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization: L Oreal Fondation D Entreprise, [19--?]., photos;– (For Women in Science. . – Bibliogr. . – no copies – не указан (в пер.) : 450 tg.
ÁOJ:
001-055.2(100)
Sórmelіk múqam:
У 2012/6671
Taqyrypty aıdarlar
- Women in the world of science
Ańdatpa
Ten years ago, UNESCO and L OREAL embarked upon a journey to change the face of science. The landmark "Women in Science" partnership has been a resounding success. Indeed, thanks in part to the partnership, the world is increasingly recognizing the role and significance of women in science. Of course, much work remains for women to be equally represented in science. Women still only make up one fourth of researchers and very few are in decision-making levels or determine research agendas. This is why it is so important to showcase successful women scientists through the UNESCO and L OREAL partnership and through this superb book of portraits
Kіlt sózder
successful women scientists, L OREAL-UNESCO awards
кітап
Basic Texts of the 2003 Convention for the Safeguarding of the Intangible Cultural Heritage / ... – Luxemburg : Baseline Arts Ltd., 2011. - 103 p. . . – no copies – не указан : 100 tg.
ÁOJ:
008
Sórmelіk múqam:
Р 2012/4750
Taqyrypty aıdarlar
- Culture
Ańdatpa
Although the term - Intangible cultural heritage - is relatively new, the concept is old as humanity. Intangible cultural heritage embraces a wide range of expressions from traditional to contemporary and rural to urban. Article 21 of the Convention defines Intangible cultural heritage as the practices, representations, expressions, knowledge and skills - including the instruments, objects, artefacts and cultural spaces associated with them - that communities, groups and individuals recognise as part of their cultural heritage
Kіlt sózder
Intangible cultural heritage, the Safeguarding of the Intangible cultural heritage
кітап
Human Rights, Health and Poverty Reduction Strategies / ..., 2005. - 50 p., diagrams; . . – не указан : 80 tg.
ÁOJ:
614
Sórmelіk múqam:
У 2010/5345
Taqyrypty aıdarlar
- Общественное здоровье и гигиена. Санитария. Защита от несчастных случаев и их предупреждение
Ańdatpa
It is intended as a tool for health policy-makers to design, implement and monitor a poverty reduction strategy through a human right-based approach
Kіlt sózder
poverty reduction, human rights
кітап
Дакарские рамки действий. Образование для всех: выполнение наших коллективных обязательств : приняты Всемирным форумом по образованию Дакар, Сенегал, 26-28 апреля 2000 г. / ... – [Франция] : [б. и.], 2000. - 77 c. . . – [Б. т.] – Не указан : 300 тг.
ÁOJ:
37(100)
Sórmelіk múqam:
У 2010/4595
Taqyrypty aıdarlar
- Образование во всем мире
Ańdatpa
В книге приведен текст обязательств Всемирного форума по образованию, принятых 26-28 апреля 2000 года
Kіlt sózder
образование, Дакарские рамки действий, декларация по образованию, всемирная декларация по образованию
LANOVE DE, F.
LA SIBÉRIE D'APRÈS LES VOYAGEURS LES PLUS RÉCENTS (1868)
кітап
1/0 Bos
FRANCE (2008)
кітап
1/1 Bos
CARRIZO, L.
INFORMATION TOOLS FOR THE PREPARATION AND MONITORING OF EDUCATION PLANS (2003)
кітап
1/1 Bos
EDGAR W.JENKINS
GUIDELINES FOR POLICY-MAKING IN SECONDARY SCHOOL SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION (2003)
кітап
1/1 Bos
35 С/5 REV. (2009)
кітап
1/1 Bos
35 С/5 REV. (2009)
кітап
1/1 Bos
10 YEARS OF THE L OREAL-UNESCO AWARDS ([19--?])
кітап
1/1 Bos
BASIC TEXTS OF THE 2003 CONVENTION FOR THE SAFEGUARDING OF THE INTANGIBLE CULTURAL HERITAGE (2011)
кітап
2/2 Bos
HUMAN RIGHTS, HEALTH AND POVERTY REDUCTION STRATEGIES (2005)
кітап
1/1 Bos
ДАКАРСКИЕ РАМКИ ДЕЙСТВИЙ. ОБРАЗОВАНИЕ ДЛЯ ВСЕХ: ВЫПОЛНЕНИЕ НАШИХ КОЛЛЕКТИВНЫХ ОБЯЗАТЕЛЬСТВ (2000)
кітап
1/1 Bos